Het populaire fenomeen Primark

      Geen reacties op Het populaire fenomeen Primark

Primark is een populaire winkelketen, dat vooral populair is bij tienermeisjes en jongvolwassen vrouwen. Voor weinig geld kunnen zij hier een complete outfit kopen. Bij de Primark shoppen wordt steeds eenvoudiger, omdat er in Nederland steeds meer vestigingen bijkomen. In diverse Nederlandse steden openen nieuwe vestigingen van Primark straks (lees: binnen een aantal dagen) de deuren.

 

De Primark zorgt overigens ook voor legere winkelstraten, want veel winkelend publiek begeeft zich naar de Primark en niet meer naar de modezaak in de winkelstraat. Vooral wanneer er een nieuwe Primark wordt geopend komen veel mensen kijken. Met veel winkels gaat het mede hierdoor slecht. De Primark is één van de uitzonderingen, want zij blijven ondanks de crisis in de detailhandel groeien. Vrijwel iedere maand opent Primark in Europa wel een nieuwe zaak. Dit in tegenstelling tot andere winkels; velen gaan immers failliet. Van bekende ketens tot minder bekende zaken. Dit heeft vooral te maken met de opkomst van het internet. Dat zal je ondertussen niet meer verbazen. Door de leeglopende winkelstraten is het voor veel winkeliers een stuk moeilijker geworden om het hoofd boven water te houden. Het gaat hierbij vooral om winkels die meubels, kleding, lampen en doe-het-zelf artikelen verkopen.

 

Volgens experts verdwijnt het zogenaamde middensegment. Bijvoorbeeld kleding wordt of heel duur of heel goedkoop. Dat verklaart het succes van een keten als Primark, want zij blijven groeien. Hetzelfde geldt voor Action, dat in de laatste jaren bezig is met een gigantische opmars. Tegelijkertijd zijn er topverkopen bij dure merken als Armani, Louis Vuitton en Dior.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *